20 Oktober 2009

Sebab Musabab Muka Kak Ude Pucat

Kan aku penah ckp masa kami smpi ke umah Ude muka dia nampak pucat sgt. Macam ni story nyer. Hari tu abg latip ajak dia keluar jalan2. Kak ude letih sgt dia ckp la "bang kita tunggu la manja dgn sukri sok"
"Hari ni je lah hari terakhir awak nak berjalan dgn saya" jwb abg latip. Mana tak pucat muka kak uda. Sepanjang malam tu dia tak tido asyik tgk abg latip nyer dada bernafas atau tidak. Kesian lak bila sok nyer ude crite kat kami. Masa tu abg latip dalam bilik tgh tido dia crite la serba sedikit mende tu.

Menitik air mata aku bila dia ckp macam tu. Pastu abg latip bleh ckp "Awak jgn tinggal saya ye, dalam dunia ni ada awak sorang jer" ude yang kuat tu bleh menangis beria-ia. Apahal pun aku harap ude tabah dalam menghadapi hidup ini.
Aku tahu uda mmg tabah sbb masa mak dgn abah meninggal dia beri kekuatan pada kami adik beradik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan