24 November 2011

KAWAN?????? SAHABAT??????? TEMAN????????

Banyak nyer tanda soal. Saje nak bagi fening sket.Aku nak bagi soalan mana satu korang antara di atas? Aku pernah jadi semua seperti di atas sbb tanpa sahabat hidup ni tak bermakna. Aku penah jugak di khianati oleh sahabat dan aku penah dibuang oleh teman. Tapi sorang pegi 10 orang datang nak berkawan.

Ingat lagi masa zaman memula aku kerja kebanyakan tempat aku pernah kerja mesti ade 'KLIK' yang jenis berkawan ke mana pon nak bersama-sama. Aku rase mende ni mmg wujud di mana2. Ade klik yang menghancurkan ade yang membawa kebaikan. I mean klik yg menghancurkan adalah:

salah sorang yang bergaduh dgn org lain mesti semua klik pon nak masam muka. apa kes? tu yang aku tak paham sbb yg bermasalah antara 2 org tu je tapi yg lain saje nak cari 'dose' tak bertegur juga. hukhukhuk. terEMo lak

Klik yang membawa kebaikan ni jarang2 la aku jumpa.
Sbb nak merubah org lain selalu nyer payah kena mental yg kuat dan fizikal yg mantain. Heheheh Sbb biase la mende buruk lagi senang nak pengaruh dari mende baik. Tapi Alhamdulllilah persekitaran aku mmg semua org baik2. Biase la kalo masam2 muke tu. Sbb setiap manusia melakukan kesalahan.

Cuma kekadang kita ni terlupa dulu masa kita tak ade kawan, teman dan sahabat dgn org tu la kita share everthing. Tapi kerana salah faham ko wat muka dan klik yang batu api tu masuk jarom ko sendirik join dan pulau kan org tu. Patut ke tak? Bagi aku kalo aku tak kenal dgn org macam ni lagi bagus sangat. Sbb dia umpama kacang lupakan kulit.

Still the one my best friend until now adalah KAK SU. Nak masukkan gambo nanti dia marah lak. Tapi sejak aku kerja di UPSI ini lah seorg hamba ALLAH yang sanggup ssh dan senang sama aku until now. Aku syukur sgt dpt kenal dgn dia. Moga hubungan kami akan berpanjangan hingga akhir hayat. AMIN.

Untuk KAK SU TQVM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan