22 November 2011

AL-Fatihah untuk my FIL



Al-fatihah untuk abah

Masa dalam pantang mak mertua dgn ayah mertua aku dtg jaga kat sini. Adalah dalam 20 hari. Bila diaorg nampak aku dah ok diorg pun nak balik sbb ayah mertua aku dah rindu kat umh nyer. Malam sebelum balik tu dia dah ckp jadi la dia dpt tgk my hubby kawen dan ade anak. Aku bergurau ckp ni baru sorang nanti nak tgk yg kedua dan ketiga dan lain2. Tak pe panjang lagi umur abah.

Rupa nye itulah petanda yang dia nak meninggalkan kami semua. Setelah dia balik ke Malim Nawar dia dah mula sakit2. Tukar ke hospital Kampar dan Ipoh. Rupa nyer ajal nyer di Hospital kampar. tanggal 10.3.2011 jam 6.56 ptg arwah abah menghembuskan nafas yg terakhir. Masa tu dia siap pesan dekat kawan yang sama-sama berjemaah di masjid mintak tlg marhaban kan arissa. terharu sungguh aku sebb 2 kali kenduri arissa diadakan. Sekali masa kenduri sebab uri anak aku bentuk payung. Yang kedua kenduri untuk marhaban dan kenduri arwah abah

Byk kenangan dengan abah yang aku rasai walaupon aku baru jer masuk keluarga itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan