10 Februari 2010

Jalan-jalan cari Buku

6 Februari 2010


Mmg dah plan dgn Hubby dan Kak Su nak jln ke KL. Sbb kena hantar hubby ke Shah Alam. Dia nak tinggalkan kete kat umah.
Lama dah tak pi cuti ke KL beli barang kat SOGO.
Lama benau tak men”yopping”
Yang paling penting sekali cari Buku UNDANG-UNDANG UMUM. Ni semua pasal nak wat kemajuan pada diri …… hahahhah poyo la. Tahun ni nak ambik lagi exam KPSL. Tahun lepas kantoi untuk semua paper. Huhuhu ye la masih mood ‘honeymoon’ lagi salah time nak mohon tu.
Pagi tu aku masak nasi lemak sambal udang. Penuh perut baru kami bertolak. My Bestfriend Kak Su pon join sekali. Aku drive kete hehehehhe sbb hubby kata kalo Jln KL dia yakin lagi aku yg bawak. So dengan kondifent nyer aku pon memjadi driver untuk depa berdua.

Hahahahha…………. Rupa nya aku bleh salah masuk masa jln dah kluar dari to Jln Duta. So aku bleh sesat masa nak masuk ke Jln TAR sbb aku tgk byk kete berpusu-pusu ke situ. Malas aku nak join kesesakan itu. Hahhahah rupe nyer itu la jalan nyer.
Dalam jam 11.30 pagi aku pon sampai Jln TAR. Memula mesti ‘cuci mata’ dulu. Kitaorang pi la cari baju raya dulu. Konon nyer la. Tapi tak ade yang menarik. Cuma beli kerongsang je.
Jeng………Jeng……….. Jeng…………..

Hubby bagi duit aku kena jimat sangat bulan ni. Adik bradik hubby nak datang raya cine ni. So budget beli barang dapur je yang banyak. Dalam budget2 ni terlepas gak beli novel. Hehheheh Thanks abg. Huhuhuhu mmg aku dah bace novel ‘Demi Kasih’ tapi mmg aku nak jadikan koleksi aku sbb crite dimmg ‘mengancam’ .

Lepas tu perut dah lapar dalam hujan lebat kami pergi tumpang umah Abg Munir Solat dan Mandi terus hantar hubby. Kak su tepon akak dia sbb nak tumpang tido sana. Lepas hantar hubby kami bertolak ke umah kakak kak su kat Damansara Damai.

Masa nak pi sini pon sesat. Kak su tak ingat jalan. Heheheheheh kak su dah sampai masa kena ade ‘pemandu’ @ orang jaga.

Nasib baik akak dia ade kat Carefour Damansara so jmpa kat sana jer. Balik tu konvoi la ke Damansara Damai. Rupenye senang lagi kalo kluar ikot tol Sg. Buloh. Dekat jer. Apartment yang kakak kak su tinggal ni rupe nyer ramai artis yg dok. So aku pon rambang mata ‘usha’ kalo terserempak dgn Fahrin Ahmad sbb kak long kata dia tinggal kat situ. Heheheheh bukan ape nak speku pasal Kes saman menyaman tu.






Malam tu ingat nak pi JJ Kepong tapi sbbkan jem kitaorg pi makan kat Mc’D Damansara Damai jer. Mmg ramai org depa sibuk tgk bola. Ni ade la sikit gambo kami kat sana. Paling best bila chasier salah ambik order. Dah 2 kali dah kena order Double Prosperity Burger. Yang sampai selapis je daging nyer. Hari tu masa hubby balik Tg. Malim ade pesan suruh beli kat ‘drive thru’ yang sampai kat umah selapis gak. Mana tak hangin bayar untuk harga double. So aku pon dengan tak puas hati nyer pi la komplen kat kaunter. Dia ckp nanti dia tambahkan. Penyelia masa tu Pn. Jamilah dia kata tak pe kesilapan depa so dia tanggung.
Last-last kedua-dua kami dah ‘Se’eh’ (kenyang) makan. Kak su nyer ayat tak bleh tahan “ Orang kata org tamak selalu rugi tapi kita untung sbb ade org bayarkan lebihnyer.” Kitaorg punye gelak sampai abg ‘gagak’ kat sebelah jelling-jeling. Hahahahahh.
POYO LA
K.su control Cun
Hidangan dah sampai


6 Februari 2010

Rase malas nyer nak balik. Pepagi hubby dah call dia kata RINDU malam tadi tak bleh nak tidur. Ye lah dah 10 hari asyik berkepit bila jauh mula la. Dia yang hantar dan ambik aku masa keje. Best jugak tapi tak bleh nak bermanja macam tu selalu. Nanti nak keja macam mana. Harap hubby dapat la keje sini secepat mungkin. Amin.
Lepas subuh aku membuta balik tido dalam masa 1 jam. Jam 10.30 pagi baru bertolak singgah kat Rawang saje nak cari tikar buluh macam kat umah aku. Kak su berkenan. Malang nyer org yg jual tu tak bukak lak hari ni.
Jalan-jalan kat NSK beli lauk untuk minggu depan hubby nak balik senang. Aku ni jenis kalo tak de hubby mals benau nak pi ke pasar tu. Kak su merengek dari semalam sibuk nak cari DVD Korean Drama. Aku pon bawak la dia ke Giant Rawang. Dalam tu ade kedai Spedy so dia pon pilih la crite ape dia nak dan inilah crite yang kak su beli
COUPLE OR TROUBLE


&
BEAUTIFUL DAYS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan